Po trzecie: Księga Znaku lub Corporate Identity

Pod tajemniczo brzmiącą nazwą Księga Znaku kryje się jeden z nieodzownych punktów identyfikacji wizualnej, który mimo to jest nierzadko bagatelizowany przez przedsiębiorców z racji wciąż rosnących się z nim pozaplanowych kosztów.

Księga Znaku to inaczej manual, czyli opis logotyp firmowy, na które składają się: geneza powstania, podstawowa wersja znaku, alternatywne wersje, konstrukcja, pole ochronne oraz pole podstawowe, kolorystyka, typografia, skalowanie i minimalne rozmiary, stosowanie znaku na różnych tłach oraz niedopuszczalne modyfikacje. Nieco rozbudowana wersja obejmuje również zasady, jakimi należy kierować się przy stosowaniu logo oraz przypuszczalnie podstawowe jego zarysy. Najbardziej obszerna jej wersja ? Księga Corporate Identity, która składa się z drobnostkowych omówieżŽ, klarownych wzorów i projektów, szczegółowej palety barw i uzupełniających elementów estetycznych.

Dlaczego warto ją stworzyć?

Nie istnieją żadne z góry narzucone przepisy, które bezwzględnie obligowałyby właścicieli firm do posiadania Księgi Znaku. Znamienne są jednak korzyści, jakie wynikają z faktu jej powstania. Nieoceniona zdaje się być alternatywa, dzięki której możemy w łatwy i szybki sposób dokonać lustracji nowo tworzonych komponentów identyfikacji, z punktu widzenia ich analogiczności z przyjętymi dyrektywami. Na domiar tego, przy bardziej rozbudowanych wersjach księgi zyskujemy wygodę, jaką zapewniają nam już istniejące w niej wzory, które z kolei umożliwiają wydruk określonego elementu pod postacią gotowego projektu, jaki również szablony, które możemy poddać metamorfozie.

Księga Znaku to gruntowny i skrupulatny dokument, który może występować w postaci elektronicznej oraz drukowanej, obejmujący szereg norm przyczyniających się do udogodnienia i wsparcia pracy z logo. Bez cienia wątpliwości, sam symbol nie udzieli na odpowiedzi na wszystkie nurtujące nas pytania i problemy, które niezaprzeczalnie pojawiają się podczas prób jego zastosowania. Powinna być więc ona oczywistą kontynuacją prac kreatywnych nad logo oraz zawierać bardzo gruntownie skonkretyzowane zasady.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *